Aankomst

12 januari 2012 - Santa Cruz, Bolivia


Ha Allemaal,

Na een  lange reis ben ik dan eindelijk aangekomen. Het vliegen beviel me wel maar de tweede keer wordt al minder leuk. En als er de derde keer een dikke man naast je zit en je werkelijk geen kant op kunt en je de nacht langzaam voorbij ziet kruipen .... New York was wel leuk om te zien vanuit de lucht hoewel iemand me gerust had kunnen vertellen dat het een andere stad was. Miami leuk me ook leuk maar in het donker zie je echt heel weinig. La Paz daar en tegen was heel bijzonder. Eerst zag ik alleen wolken, boven het amazonegebied werd mij verteld. Vervolgens zag je enorme bergen met sneeuw. Het vliegveld is bijna lachwekkend als je eerst in Brussel, New York en Miami bent geweest. Er lopen gewoon mensen die seinen met van de lampen! Santa Cruz was weer anders de landingsbaan ging langs palmbomen! het vliegveld is verder ontzettend klein. Ik begreep nu wel waarom we geen duidelijke afspraken hoefde te maken om elkaar te vinden! Ook het naar huis rijden was leuk. Had ik gedacht dat het hier warm en droog zou zijn .... Water genoeg! Het spuit soms wel twee meter de lucht in als je er doorheen rijdt. Verder zijn er vier huizen met `tantes', elke huis met tante heeft een aantal kinderen. Verder weet ik allemaal nog niet zo goed hoe het hier allemaal gaat. Bovendien is het vakantie voor de kinderen dus dat zal ook weer anders zijn.

 

Ik hoop jullie later meer te vertellen

13 Reacties

  1. Marije:
    12 januari 2012
    Fijn dat de reis goed is gegaan! Hoe bevalt het spaans? Zou je wel even willen horen;) Veel zegen daar meis!
  2. lisa:
    12 januari 2012
    jaaaaaaaaah je bent er pffff wat een opluchting ik zal het je even vertellen :
    mama :
    - ooh grut er zit geen riem om haar koffer
    - oh neej toch ze zij dat ze in NY iets zou laten horen.
    - Help het is zes uur we hebben nog niets gehoord
    - Lisa ga eens bellen( heb ikgedaanmaar nummer doe het niet)
    - oma belt: al iets van ditta gehoord: mama neej ik ben zo ongerust (A) whihi maar super leuk verhaal ik ben jaloers ik zat steeds op school naar de klok te kijken : oeh ditta is nu aan het vliegennaar de zon ! maar dat viel tegen ;) het regend hier ook is dat een troost! liefs,
  3. Petra:
    12 januari 2012
    Palmbomen, wauw! Vergeet niet om foto's te maken! Als het niet lukt om ze op de site te zetten, drop je ze maar in dropbox, en vervolgens de link op de website.
    We zijn erg benieuwd naar je belevenissen daar en missen je nu al ;-)

    Groetjes!
  4. Jaap & Chantel:
    12 januari 2012
    Lieve Ditta,

    Mooi dat je bent aangekomen. Nu nog zorgen dat je niet afvalt ;-) . Gewoon eten wat zij ook eten. Veel plezier en tot horens.

    Oom Jaap en tante Chantal + kids

    ps. kun je vrijdag oppassen? Ach laat maar.
  5. Peter:
    12 januari 2012
    Haa, van dat water dat 2 meter opspuit, dat hebben we hier ook! daarvoor hoef je niet naar Bolivia. Mooi dat je er bent! Wees lief tegen de tia`s en hun kinderen!
    boks Peter&Sarah
  6. mama:
    12 januari 2012
    Wat een zegen veilig en wel in Bolivia!
    Liefs pa en ma
  7. Ad en Margret:
    12 januari 2012
    Hee Ditta,
    Je bent er! Fijn hoor. De eerste dagen een beetje bijkomen van de reis waarschijnlijk!
    Gezellig zo'n dikke man naast je. Zit je tenminste zo klem dat je gordel niet om hoeft tijdens het landen :D
    Ben nu al benieuwd naar meer verhalen! Succes!
    groetjes!
  8. ad de graaff:
    13 januari 2012
    dag ditta,
    Heel mooi dat je een goede reis hebt gehad begrijp ik.
    En nu maar lekker alles op je af laten komen.Het zal veel zijn.Wees niet te gretig, neem je momenten om je terug te trekken als je in de gelegenheid bent, bijvoorbeeld om te schrijven (zodat wij mee kunnen leven !)
    Een goede tijd gewenst, hartelijke groet van ad de graaff
  9. Henk en Sophiene:
    14 januari 2012
    Hoi Ditta,

    Leuk te horen dat je goed bent aangekomen daar
    Oma had door de telefoon al je hele bericht voorgelezen, maar nu hebben we het ook zelf gezien
    Goede tijd daar en we blijven je volgen !

    Groetjes Henk en Sophiene
  10. Mathilde:
    14 januari 2012
    Fijn om te lezen dat je veilig bent aangekomen. Ben benieuwd naar je volgende verhaal;) een hele fijne tijd in Bolivia, liefs Mathilde
  11. Theo & eline:
    14 januari 2012
    heaa Ditta,

    We zien wel dat je een leuke en mooie reis hebt gehad, en natuurlijk veilig bent aangekomen;)
    Dat is idd een leuk welkom, met palmbomen langs de kant! Hoe is het slapen daar? Lekkr je eigen plekje of niet? Gezelschap van insecten?
    Geniet van je eerste indrukken!
    En we hopen snel weer een nieuw bericht te lezen..

    Veel liefs en Gods zegen,
    Fam Ebbers
  12. Theo & eline:
    14 januari 2012
    Prachtig om alles vanuit de lucht te zien om dan weer met beide benen op de grond te staan een paar 1000 km verder
    Dank Gos voor alles
  13. D:
    16 januari 2012
    Bedankt allemaal voor de reacties, is erg leuk om te lezen,