Koninginnedag in Bolivia

17 mei 2012 - Santa Cruz, Bolivia

Inmiddels ben ik al lang en breed terug van de boerderij! Heb daar heerlijk uitgerust zodat ik er weer helemaal tegenaan kan. Op 27 april ben ik hier naar een Koninginnedag feest geweest. Met allemaal Nederlanders dus. Dat was erg gezellig. Helemaal omdat ik daar Ilse ontmoette, een meisje die bij mij op het dorp woonde en vroeger erg veel bij ons kwam. Zij is hier voor haar afstudeerproject. Erg leuk om iemand uit je eigen dorp warempel te ontmoeten. Juist toen ik op de boerderij was, was daar ook Harry. Harry is de imker. Ik ben met hem mee geweest naar de bijen. Heb het maar op een afstandje bekeken, hij zij dat deze bijen veel agressiever zijn dan Nederlandse bijen en ik vind Nederlandse bijen al niks. Toen ik terugkwam was de vakantie van Tia Maria net begonnen. Zij was er dus niet. Drie kinderen zijn daarom overgeplaatst naar een ander huis, de andere kinderen wonen met mij in het huis. Overdag en `s avonds komen de drie oudste meiden van de mision mij helpen. Dat is erg gezellig. We hebben al erg veel gelachen en ik leer weer over andere onderwerpen praten etc. Ook heb ik Rozanne en Bert gesproken en Rachel gezien. Voor het eerst sinds de geboorte van Rachel. Dat was erg leuk! Wel merk ik nu dat ik familie en vrienden echt erg mis. Maar goed, er zijn hier ook veel mensen en leuke dingen waar ik echt van geniet. Zo hoop ik zondag met Litzy mee naar haar kerk te gaan. Een kerk waar vooral veel jongeren heen gaan. Ik ben benieuwd. Komende woensdag komt tia Maria weer terug van vakantie. Daar zie ik wel echt naar uit omdat het voor mij dan allemaal weer wat rustiger en gestructureerder gaat worden want hoewel het erg gezellig is… is het wel een klein beetje een rommeltje nu. Dan komen er ook nieuwe kinderen. Er zijn er al drie. Omdat de indeling van de kinderen nu niet veel ruimte overlaat voor de nieuwe kinderen worden dan de kinderen weer opnieuw ingedeeld. Vanaf volgende week woon ik dus weer (deels) met andere kinderen. Afgelopen zondag was trouwens 1 van de kinderen in mijn huis jarig. Zijn moeder kwam op bezoek met een grote taart en we hebben dus echt feest gevierd! Dinsdag zijn we met z`n allen naar de stad geweest voor een soort demonstratie tegen zinloos geweld. Voorop liep een of ander muziekkorps van de politie. Halverwege de demonstratie liepen ze ineens ergens in het midden doordat een gedeelte van de demonstratie het muziekkorps inhaalde. Nee, dat was ook niet gewoon hier wat dus een hoop gelach opleverde.

Hiermee heb ik jullie volgens mij weer aardig bijgepraat.

Een hartelijke groet van mij uit het inmiddels wat koudere Bolivia.

1. Ad en Margret:
    17 mei 2012
    Ha Ditta,
    Wat leuk om weer eens een nieuw bericht te lezen. We zijn elke keer weer benieuwd naar wat je allemaal meemaakt. Fijn dat het goed gaat met je. En wat leuk dat je zomaar een bekende tegenkwam. Het wisselt nogal eens he, de tia's en de kinderen. Het lijkt me voor de kinderen ook wel onrustig, terwijl ze juist struktuur nodig hebben....
    Komen er kleine kinderen bij, of juist wat oudere?
    Ja, ik zie wat truien op de foto's. Is het echt koud? Of is het het verschil met de hitte die er zijn kan?
    Veel werkplezier de komende weken, met Gods hulp.
    Groeten van Ad en Margret
  2. Loes van Maaswaal:
    18 mei 2012
    Dag Ditta

Leuk weer van je te horen, niks voor mij die bijen ;-)
    Leuk dat je Rachel hebt gezien.
    Met ons gat het goed allemaal goed, gister was het hemelvaartsdag, het was een mooie preek.
    Ons Hoofd de Heere is boven dan kan het lichaam niet verdrinken, wat een rijke troost!
    Veel Zegen nog voor de laatste 6 weekjes, en dan hopen we je graag weer te zien.

Lieve Groet Fam van Maaswaal uit Meteren