Hamburgers eten!

26 januari 2012 - Santa Cruz, Bolivia

Ha Allemaal,

Het is nog steeds heet hier hoewel … deze week kwam er een heerlijke verfrissing in de vorm van regenbuien en lekker veel wind. Ik heb zowaar lange mouwen aangehad. Ik hoop te zijner tijd nog een temperatuur meter te kopen want eigenlijk ben ik wel heel benieuwd hoe `warm’ en `koud’ het dan in werkelijkheid is. `s nachts was het heerlijk koel wat de nachtrust enorm bevordert.
Op zondag zijn we tot mijn grote teleurstelling niet naar de kerk geweest. Ik stond al helemaal startklaar maar helaas, de bus was kapot en dat betekent niet naar de kerk. De bus is echt heel leuk. Het is een soort lijnbus waarvan er hier heel veel rondrijden. Met iets van 20 plaatsen. Daar worden alle kinderen ingestouwd, er is lang geen plaats genoeg dus staat de helft. De deur werkt niet helemaal zoals het behoort, maar een flinke trap bied dan uitkomst. In Nederland zou zo`n bus de weg niet op komen denk ik. Hier is dat geen probleem, tenminste… als ie wil starten. En als dat niet zo is, dan ga je dus ook gewoon niet weg.
Verder staat de tv hier heel vaak aan… en eindelijk op maandagavond zou er een Engelse film draaien: Letters to Julliet. Weliswaar een film die ik al kende en eigenlijk niet leuk vond. Maar na al die Spaanse films en programma`s die ik helemaal niet snap heb je wel wat over voor een Engelse film. Maar helaas voor mij, de film blijkt over gesproken te zijn… Dus geen Engels maar gewoon weer spaans.  Inmiddels ben ik er wel achter dat werkelijk alles over gesproken is.

Op woensdag vroegen mijn gastheer en gastvrouw mij of ik nog iets wilde vragen misschien… Nou na even denken dacht ik, misschien moet ik toch is vragen wanneer ik kan pinnen. Want geld had ik nog steeds niet. Dat was geen probleem, vanavond nog zouden we naar de bank gaan. In Nederland kun je theoretisch ook om tien uur `s avonds gaan pinnen maar erg gebruikelijk is dat voor mij niet. Dus op naar de bank! Pinautomaten etc. genoeg maar degene die ik nodig had werd afgesloten door een traliehek. Van zeven tot zeven kun je daar pinnen, en buiten die tijd dus niet! Nou ja geen geld maar we hebben nog wel een echte hamburger met patat en cola gegeten! Heerlijk, na al die vreemde gerechten hier! Zelfs de cola smaakte me uitstekend!
Inmiddels zijn Dick en Therese, (het Nederlandse echtpaar waarmee ik contact heb gehad in Nederland) in Bolivia gearriveerd. Zij zijn nu noch in hun eigen huis maar op zondagavond hopen zij hierheen te komen. Dan krijg is waarschijnlijk ook wat meer duidelijkheid over mijn taken hier.

Een hartelijke groet van Ditta

1. Christian:
    26 januari 2012
    Hee leuk om de verhalen te lezen van je wat een belevenis moet dit zijn voor je! Ik hoop voor je dat het allemaal wat overzichtelijker word! nog heel veel sterkte daar en ik denk aan je

groetjes chris
  2. Henri:
    27 januari 2012
    Buenos dias! Nu jij nog heerlijk ligt te slapen, zijn wij alweer druk bezig!
    Heb je al een gitaar gekocht, dan kan je de kinderen liedjes leren :)
    Hou ons maar op de hoogte, succes daar! Enne, het is al bijna weer zondag.. :)

Groetjes,

Henri
  3. Elsemarie:
    27 januari 2012
    Het wordt nu al herkenbaar:) Bij Fleur en Reina, mijn vriendinnen in MOntero en bij tijd en wijlen in Santa Cruz, hebben ook al geschreven over de bussen. En over het eten! En over de boliviaanse way of life, als we gaan dan gaan we en als de bus kapot is gaan we niet@

Tot over een paar maandejsw Ditta!
  4. D:
    30 januari 2012
    ik heb geen gitaar gekocht, en dat ga ik ook niet doen denk ik ... ik kan het echt niet goed genoeg daarvoor. heb wel mn panfluit hier mr nog geen muziek dus daar kom ik ook niet zo ver mee, zingen doen ze trouwens in de kerk best veel maar verder bijna niet!
  5. Peter:
    31 januari 2012
    Ha Dit! Even over je slaaptekort: Spreuken 30:1 e.v. :)
    Hier is eindelijk de winter begonnen (hoera!), het vriest dat het kraakt en de elfstedentocht gaat er dit jaar echt komen, aldus half friesland.
    Vergeet je niet foto`s te maken? En zet ze dan ook op je blog, ik vind het leuk om te zien, jij tussen de palmbomen.
    Boks!
  6. D:
    2 februari 2012
    haha, ga ik later lezen,
    wauw, mis ik dan weer ...,
    foto`s heb ik al wel maar zijn haast niet te oploauden,

boks